חיסון משושה בכלבים בקריית אונו

חיסון משושה בכלבים

מאמר מאת הוטרינר לגבי חיסונים

מאת ד"ר שגיא לוי  - רופא וטרינר בקריית אונו

מאמר זה מפרט את החיסונים הכלולים בחיסון המשושה השנתי ואת החשיבות בחיסון אחת לשנה בכלב בוגר ובסדרה של 3 חיסונים בגורים. קיימת חשיבות בשימוש בחיסונים עדכניים על מנת לוודא חיסוניות טובה כנגד זנים חדשים של הוירוסים השונים. חיסון בזמן לכלבים וגורי כלבים ימנע מהם סיכון בהידבקות במחלות מסכנות חיים ויגן על הכלב שלכם ועליכם.  התייעצו עם הוטרינר לגבי חיסונים וטיפולים מונעים נוספים אותם יש לבצע באופן שגרתי כגון טיפול מונע לתולעים, טיפול מונע לתולעת הפארק וחיסון כלבת.

חשיבות הרפואה המונעת ידועה כיום וברורה לכולם והרפואה הוטרינרית המודרנית מתמקדת יותר ויותר במניעה במקביל לשיפור דרכי הטיפול במחלות. חיסון כלבכם במועד עבור מחלות מדבקות ע"ח חיסון משושה ימנע כמעט לחלוטין תחלואה במחלות אלו. פרוטוקול חיסוני משושה בגורים הינו חיסון ראשון בגיל 6-8 שבועות ולאחר מכן חיסונים עוקבים במרווחים של 3 שבועות. בניגוד לדיעה הרווחת החיסונים בגור כלבים אינם משמשים כ"בוסטר" ונועד רק לתפוס את חלון ההזדמנויות הנכון עבור חיסון. בכלב בוגר יש לחסן בחיסון משושה אחת לשנה כדי לשמר רמת נוגדנים נאותה ואז החיסון אכן משמש ב"בוסטר" להעלות רמת נוגדנים. קיימת חשיבות בחיסון אחת לשנה גם בכלבים מבוגרים מאוד שמערכת החיסון שלהם חלשה וחלק מהמחלות נגדם מחסן חיסון המשושה יכולות לפגוע גם בגיל מבוגר מה גם שהתרכיב ללפטוספירה ('עכברת') אינו מחסן לתקופה של יותר משנה ומדובר במחלה זואונוטית (אשר יכולה לעבור לבני אדם).

וטרינר לחיסונים בקריית אונו

וטרינר לחיסון משושה בגני תקווה

רמת הנוגדנים שהגור מקבל מהאם יורדת ככל שעובר הזמן ומספקת הגנה לכ8 שבועות הראשונים לחייו של הגור. אי לכך חיסון מוקדם מדי ינוטרל ע"י נוגדנים שהתקבלו מהאם ולא רק שלא יספק חיסוניות וישפעל את מערכת החיסון של הכלב לייצר נוגדנים אלא יבטל את ההגנה המולדת שקיבל מהאם ואף יגרום לגור להיות חשוף למחלות אלו. קיימת חשיבות עליונה לקבל חיסון משושה במרפאה וטרינרית ע"י רופא וטרינר שמבצע בדיקה מלאה לפני מתן החיסון ושומר על תנאי אחסון נאותים עבור התרכיבים. קיימים תרכיבים שונים בשוק שחלקם אינם מגנים באופן מלא בפני זנים חדשים של וירוס הפרוו, אנו במרכז הוטרינרי בקריית אונו Vet care דואגים שתקבלו את החיסון העדכני ביותר על מנת להקנות את ההגנה המתקדמת ביותר עבור הכלבים שלכם.

אנו ממליצים לא לחשוף גורים לכלבים אחרים לפני סיום פרוטוקול חיסוני משושה שכולל 3 חיסונים ולא לטייל איתם בחוץ באזורים שכלבים אחרים עושים צרכים. ניתן לחשוף לכלבים מחוסנים אחרים לאחר מתן של 2 חיסוני משושה.  ניתן לבצע חיסוני משושה עד הבית ע"י שירות וטרינר עד הבית שהמרפאה בקריית אונו מציעה.

חיסון המשושה בכלבים מקנה חיסוניות כנגד 6 מחלות נפוצות בכלבים:

1. פרוו parvo - נגיף הגורם למחלה קשה בגורים. הנגיף גורם לדלקת של המעי ואף קריסה של מערכת העיכול, דיכוי מח עצם וכתוצאה מכך הרס של מערכת החיסון של הגור. הסימנים הקליניים הם דיכאון, חוסר תיאבון, הקאות ושלשולים דמיים. המחלה קשה ומצריכה אשפוז וטיפול אינטינסיביים. קיימים גזעים עם רגישות גבוהה יותר למחלה כמו רוטווילר ודוברמן.

2. דיסטמפר distemper ('כלבלבת') -  נגיף הפוגע במערכת העיכול, הנשימה ואף במערכת העצבית. לעיתים קרובות המחלה תכניע את הגור ללא טיפול תומך מתאים. המחלה פוגעת בגורים ולעיתים קיימת ריאקטיבציה של המחלה בכלבים מבוגרים.  הנזקים הם לעיתים בלתי הפיכים וילוו את הכלב להמשך חייו במידה וישרוד את המחלה. פרוטוקול חיסונים תקין לחיסוני משושה ימנע כמעט לחלוטין הדבקה במחלה.

3. דלקת כבד נגיפית (ICH) - נגיף שתוקף את הכבד, עיניים ומערכת נשימה. המחלה נדירה יחסית כיום תודות לחיסונים נרחבים בארץ, יחד עם זאת, חשיבות החיסון מונעת התפשטות מחדש של המחלה ולכן קיימת חשיבות הכללתו במסגרת החיסון המשושה.

4. פארא- אינפלואנזה - נגיף הגורם לפגיעה במערכת הנשימה. גורם לסימנים דמויי שפעת ואף לנזלת מוגלתית. שייך לקומפלקס הנגיפים הגורמים לשעלת מכלאות בכלבים.  החיסון מונע מעורבות של הוירוס בהתפתחות שעלת מכלאות בכלבים.

5+6. לפטוספירה  Leptospira ('עכברת') - 2 זנים של חיידקים הגורמים לפגיעה קשה בכליות ובכבד. המחלה מתבטאת בחום גבוה, הקאות, שלשולים ואף למוות. המחלה זואונוטית (מדבקת בני אדם) והחיסון שניתן כנגד המחלה מחסן רק לשנה אחת ולכן חשיבות החיסון גבוהה במחלה זו.

חיסון משושה הינו שילוב של מחלות נפוצות בכלבים וחיסון הכלבים במועד ימנע מהם הדבקה במחלות קשות אלו ויגן עלינו מפני מחלת הלפטוספירה.

לתיאום תור לחיסון משושה לכלב התקשר אלינו 076-5461006 או

חיסון משושה בקריית אונו