טוקסופלסמה בחתולים נשים בהריון

טיפול בלייזר קר בכלבים וחתולים

חדש במרפאה - שיקום בעזרת לייזר

אנו גאים להיות המרפאה הוטרינרית הראשונה בארץ אשר מטפלת במערכת לייזר קר לטיפול במגוון בעיות כגון בעיות מפרקים ניווניות, טיפולים ושיקום לאחר ניתוחים, טיפולים להחלמת פצעים ועוד מגוון שימושים רבים. המערכת הנרכשה למרפאה הינה המערכת המתקדמת ביותר בעולם לטיפול בלייזר של חברת Companion animal therapy ונחשבת המערכת הוטרינרית הטובה והאמינה ביותר לטיפול בלייזר בבעלי חיים.

הטיפול בלייזר קר הינה פרוצדורה טיפולית למגוון בעיות רפואיות. המכשיר משתמש באנרגיה של אור או פוטונים על מנת לחדור מתחת לעור ולהגיע לרקמה הפגועה. משנות השבעים פורסמו מעל ל2000 מחקרים קליניים, ברפואה הומאנית וברפואה וטרינרית, המתארים שימוש בלייזר קר כמודל טיפולי למגוון רחב של בעיות רפואיות.

מהו טיפול בלייזר קר?

טיפול בלייזר משתמש באורכי גל ספציפיים של אור על מנת לטפל במגוון מצבים המחלישים או מכאיבים לחיית המחמד בין אם כרוניים או אקוטיים. הלייזר מסוגל לחדור עד כ5 ס"מ של רקמה מתחת לעור. הלייזר גורם להחלמה של רקמה שנפגעה, מפחית את תגובת הדלקת והכאב המקומי ומעודד זרימת דם לאזור המטופל. הטיפול בלייזר מגביר בצורה דרמטית את ההחלמה של הרקמה ומפחית את הכאב באזור המטופל.

איך זה עובד?

האנרגיה של הלייזר חודרת לתאים פגועים וגורם לשפעול של פעילות תוך תאית. הפעילות הזו מזרזת זרימת דם לאזור הפגוע, מפחיתה את תחושת הכאב ומשפרת החלמה של הרקמה.

האם זה בטוח?

שימוש בלייזר קר מבוצע במהלך ה30 שנים האחרונות.  מדובר בתהליך לא חודרני, נטול כאב ואפקטיבי לטיפול במגוון בעיות רפואיות. התהליך נמצא בשימוש נרחב ברפואת בני אדם ובעיקר ברפואת שיקום ופיסיותרפיה, ע"י מגוון של קבוצות ספורט ​ובתחרויות אולימפיות.

מה ירגישו הכלב או החתול בזמן הטיפול?

הטיפול בלייזר הינו תהליך נטול כאב שנמשך בין 5-10 דקות לטיפול באזור. בעל החיים ירגיש תחושת חמימות נעימה באזור המטופל בזמן הטיפול ולאחריו.

מה עלי לצפות לאחר הטיפול?

רוב הכלבים והחתולים מראים שיפור חיובי לאחר כ2-3 טיפולים. לעיתים דרושים 4 טיפולים במצבים כרוניים. מצבים כרוניים יטופלו כטיפולים שגרתיים אחת ל3-4 שבועות לאחר סדרת הטיפולים הראשונית על מנת לשמר את האפקט החיובי. לא ידועות תופעות לוואי שליליות לטיפול. בהרבה מקרים השימוש במשככי כאבים יפחת לאחרת תחילת הטיפול למינונים נמוכים יותר או לגמילה מלאה משיכוכי כאבים.

מה היתרונות השימוש בלייזר טיפולי?

• הקלה בכאב כרוני, לדוגמא במקרים של דלקות פרקים

• הקלה בכאב אקוטי, כגון פציעה או טראומה לרקמה

• אפקט אנטי דלקתי חזק

• מעודד החלמה של רקמה פגועה

• מאיץ זרימת דם לאזור הפגוע

• הקלה בכאב לאחר ניתוח, גם ניתוחים שגרתיים כגון עיקור וסירוס

• החלמה מהירה יותר של פצעים כולל קו חתך של ניתוחים

מהם השימושים הנפוצים ביותר ללייזר טיפולי?

1. לאחר ניתוח כדי להוריד נפיחות, כאב ולהאיץ החלמה

2. דלקות פרקים בכלבים וחתולים

3. לאחר ניתוחי פריצת דיסק

4. דלקות אוזניים

5. דלקות עור

6. קרע ברצועה צולבת בכלבים וחתולים עד כדי הימנעות מניתוח

7. טראומה

8. דלקות בשלפוחית שתן, דלקות סטריליות בחתולים FIC

9. אבצסים

כיצד מתבצע הטיפול?

יש צורך בהגעה לפגישה ראשונית לייעוץ עם הוטרינר. לפגישה יש להגיע עם כל מסמך רפואי רלוונטי כולל צילומים במידה ובוצעו. במהלך פגישת הייעוץ יותאם פרוטוקול טיפולי בהתאם לבעיה ממנה סובל בעל החיים, חומרת הבעיה ומדדים נוספים. לאחר סיום סדרת טיפולים מומלץ להמשיך בטיפול אחת לחודש לשמר את האפקט המיטיב של הטיפול. לעיתים טיפול ישולב עם שיטות נוספות כגון שילוב של הידרותרפיה, פיסיותרפיה ועוד.

לתיאום תור

טיפול לייזר קר לכלב